Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  11 / 32 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 32 Next Page
Page Background

11

DOBRA PRAKTYKA

JAK POWSTAŁO „AKUKU”

– W 2010 roku stworzyłem placówkę przedszkolną

w Węgierskiej Górce i już wtedy myślałem o dalszym

rozwoju. Otwarcie nowej jednostki było naturalną konty-

nuacją moich działań. Wykorzystanie unijnych funduszy

wydało mi się ciekawym rozwiązaniem, które miało mnie

wspomóc w realizacji tak kosztownej inwestycji – mówi

Benedykt Biegun

, dyrektor Przedszkola Niepublicznego

„Akuku” w Żywcu.

Unijne dotacje umożliwiły m.in. adaptację parterowego

budynku, w którym dziś mieści się „Akuku”. Placówka ru-

szyła w 2016 roku. Dzięki wsparciu środków z Europej-

skiego Funduszu Społecznego możliwe było stworzenie

w niej bezpłatnych miejsc dla 45 dzieci, w tym czterech

z niepełnosprawnościami.

W bezpiecznych, nowocześnie wyposażonych salach,

odbywają się ciekawe zajęcia, również te umożliwiające

integrację sensoryczną.

– Dla naszych wychowanków posiadających orzecze-

nie o stopniu niepełnosprawności prowadzimy zajęcia

wyrównawcze wspierające ich w codziennym funkcjo-

nowaniu. Ciekawą opcją, rzadko spotykaną w innych

przedszkolach, są zajęcia ruchu rozwijającego Weroniki

Sherborn. To metoda polegająca na posługiwaniu się

ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psycho-

ruchowego. W odróżnieniu od metod rehabilitacji ru-

chowej – koncentruje się przede wszystkim na kontakcie

z innymi, komunikacji pozawerbalnej oraz aspekcie tera-

peutycznym, którego podstawą jest ruch. Wykorzystuje

się ją, między innymi, w terapii dzieci mających trudności

w pisaniu i czytaniu, a także jąkających się. Nasza pla-

cówka oferuje też trening umiejętności prospołecznych,

dzięki któremu najmłodsi uczą się schematów zachowań

w różnych sytuacjach – cierpliwości w oczekiwaniu na

swoją kolejkę do zabawki, używania zwrotów grzecznoś-

ciowych czy uspokajania się i radzenia sobie w trudnych

sytuacjach. Regularnie odbywają się także zajęcia z psy-

chologiem i logopedą – mówi Benedykt Biegun.

Obecnie żywieckie przedszkole prowadzi zajęcia aż dla

63 dzieci – 45 w ramach projektu i 18 poza nim. Zatrud-

nia 13 nauczycieli, psychologa, logopedę, pedagoga spe-

cjalnego, terapeutę integracji sensorycznej oraz nauczy-

cieli gimnastyki, rytmiki, języka angielskiego i ruchu.

***

Projekt „Przebudowa oraz adaptacja wraz ze zmianą

sposobu użytkowania istniejącego lokalu użytkowego na

potrzeby Przedszkola Niepublicznego AKUKU w Żywcu”

realizowany był w ramach Działania 11.1

Wzrost upo-

wszechniania wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

. Całko-

wita wartość projektu wyniosła ponad 420 tys. zł, z czego

dofinansowanie z UE to kwota prawie 350 tys. zł.

Projekt „AKUKU! Rośnij z nami!” realizowany jest w ra-

mach Europejskiego Funduszu Społecznego. Całkowita

wartość projektu wynosi ponad 870 tys. zł, z czego

dofinansowanie z UE to kwota prawie 750 tys. zł.

DW

O TYM MARZY KAŻDY RODZIC

Żywieckie przedszkole „Akuku” to miejsce, gdzie dzieci nie tylko poznają świat, ale także

odkrywają swoje zdolności, rozwijając osobowość. To przedszkole, o jakim marzy każdy

rodzic, który z troską myśli o przyszłości swoich dzieci.

fot;. Dominik Wójcik