31
PIFE
Proszę o zdefiniowanie pojęcia „pomieszczenia admi-
nistracyjne w istniejących obiektach”, które widnieje po
stronie kosztów niekwalifikowalnych wWytycznych do
kwalifikowalności RPOWSL 2014-2020 tj. o wskazanie,
jakie koszty w tym zakresie będą niekwalifikowalne.
Pomieszczenia administracyjne dla istniejących obiektów
rozumiane są jako pomieszczenia biurowe dla obsługi
przedszkola tj. dyrektora, nauczyciela, sekretarki, inten-
dentki, osoby sprzątającej, konserwatora, kucharki wraz
z pomieszczeniami higienicznosanitarnymi dedykowanymi
ww. personelowi. Tak więc jeśli Beneficjent posiada tego
typu pomieszczenia w projekcie inwestycyjnym, powinien
zawrzeć je we wniosku o dofinansowanie w ramach kosz-
tów niekwalifikowanych.
Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego,
Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS
oraz Funduszu Spójności 2014-2020
W jaki sposób wnioskodawca ma oświadczyć, że
zrealizował/ zrealizuje projekt z dofinansowaniem EFS
w ramach RPOWSL 2014-2020 powiązany ze wspartą
infrastrukturą?
Wystarczającym sposobem wykazania spełnienia kryterium
formalnego „Projekty powiązane z działaniami realizowa-
nymi ze środków EFS” jest odpowiednie wypełnienie pola
B.6.2 wniosku aplikacyjnego. Zgodnie z wymaganiami
Instrukcji wypełniania wniosku, w polu tym wnioskodawca
wykaże i uzasadni powiązanie projektów. Z treści pola musi
wynikać, że wnioskodawca zobowiązuje się zrealizować
projekt z dofinansowaniem EFS w ramach RPOWSL 2014-
2020 powiązany ze wspartą infrastrukturą.
Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego
Czy wymagane jest dołączenie studium wykonalności
jako załącznika do wniosku?
Studium wykonalności nie jest dokumentem wymaganym
przez Instytucję Zarządzającą RPOWSL. Dokument może
stanowić narzędzie, w celu pozyskania wkładu meryto-
rycznego na potrzeby wypełnienia wnioskoplanu (wniosek
w LSI) – nie należy go zatem dołączać jako załącznika do
dokumentacji aplikacyjnej projektu (dokument ten nie bę-
dzie podlegał weryfikacji formalnej, ani nie będzie stanowił
przedmiotu oceny merytorycznej). Opracowanie studium
wykonalności może natomiast stanowić koszt kwalifikowal-
ny, jeżeli jest to niezbędne do przygotowania dokumentacji
aplikacyjnej i wydatek z tym związany zostanie ujęty przez
wnioskodawcę w harmonogramie finansowym projektu.
Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego
Jakie zadania w projekcie będzie wykonywać wybrany
Operator?
Operator będzie realizował wszystkie właściwe dla Benefi-
cjenta projektu zadania, ze szczególnym uwzględnieniem:
– przygotowania dokumentacji projektowej (regulamin,
formularze rekrutacyjne itp.);
– działań informacyjno-promocyjnych oraz rekrutacji
uczestników/uczestniczek;
– samodzielnej organizacji lub wykupienia na rynku usług
szkoleniowych wybranych przez uczestników szkoleń;
– rozliczenia projektu zgodnie z umową o jego dofinanso-
wanie.
Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego
Czy trzeba przygotować projekt zarówno na szkolenia
językowe, jak i komputerowe?
Tak, zgodnie ze szczegółowym kryterium dostępu nr 4
weryfikowanym na etapie oceny merytorycznej, operator/
beneficjent jest zobowiązany do zapewnienia każdemu
uczestnikowi/uczestniczce dostępu do wszystkich (przewi-
dzianych w SZOOP i regulaminie konkursu) form wsparcia.
Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego
Czy wnioskodawca może realizować szkolenia, czy
tylko pełnić rolę organizatora – tj. np. kierować uczest-
ników na szkolenia do instytucji szkoleniowych, które
realizują określone wsparcie?
Zgodnie z warunkami i procedurami udzielania wsparcia,
określonymi w punkcie 2.2 regulaminów, „Uczestnik projek-
tu po przedstawieniu Operatorowi/Beneficjentowi swoich
potrzeb w zakresie szkoleń dostępnych w projekcie będzie
samodzielnie dokonywał wyboru szkolenia, które realizo-
wać będzie Operator/Beneficjent poprzez wykupienie dla
uczestnika odpowiedniego szkolenia na rynku usług szko-
leniowych lub samodzielną organizację grup szkoleniowych
gromadzących większą liczbę uczestników zgłaszających
potrzebę szkolenia w takim samym zakresie”.
Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego
Co oznacza zapis, że dany projekt wynika z aktualnego
i pozytywnie zaopiniowanego programu rewitalizacji?
Wynikanie z programu rewitalizacji projektu oznacza wska-
zanie (wymienienie) go wprost w programie rewitalizacji albo
określenie go w ogólnym opisie innych, uzupełniających
rodzajów działań rewitalizacyjnych.
Jeśli podczas oceny wniosku o dofinansowanie oceniający
stwierdzi, że dane przedsięwzięcie nie znajduje się na liście
„podstawowych projektów rewitalizacyjnych” oraz nie
zostało wskazane w zbiorczym opisie innych uzupełniają-
cych rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych (obszarów
tematycznych), należy wskazać, że kryterium to nie zostało
spełnione.
Źródło: Regulamin Konkursu, SZOOP Regionalnego Programu Opera-
cyjnego Województwa Śląskiego
odpowiada
Justyna Bembenek
konsultantka PIFE
Poddziałanie 12.1. Infrastruktura wychowania przedszkolnego
Poddziałanie 11.4.3 Kształcenie ustawiczne