Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  31 / 32 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 31 / 32 Next Page
Page Background

31

PIFE

 Proszę o zdefiniowanie pojęcia „pomieszczenia admi-

nistracyjne w istniejących obiektach”, które widnieje po

stronie kosztów niekwalifikowalnych wWytycznych do

kwalifikowalności RPOWSL 2014-2020 tj. o wskazanie,

jakie koszty w tym zakresie będą niekwalifikowalne.

Pomieszczenia administracyjne dla istniejących obiektów

rozumiane są jako pomieszczenia biurowe dla obsługi

przedszkola tj. dyrektora, nauczyciela, sekretarki, inten-

dentki, osoby sprzątającej, konserwatora, kucharki wraz

z pomieszczeniami higienicznosanitarnymi dedykowanymi

ww. personelowi. Tak więc jeśli Beneficjent posiada tego

typu pomieszczenia w projekcie inwestycyjnym, powinien

zawrzeć je we wniosku o dofinansowanie w ramach kosz-

tów niekwalifikowanych.

Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego,

Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS

oraz Funduszu Spójności 2014-2020

W jaki sposób wnioskodawca ma oświadczyć, że

zrealizował/ zrealizuje projekt z dofinansowaniem EFS

w ramach RPOWSL 2014-2020 powiązany ze wspartą

infrastrukturą?

Wystarczającym sposobem wykazania spełnienia kryterium

formalnego „Projekty powiązane z działaniami realizowa-

nymi ze środków EFS” jest odpowiednie wypełnienie pola

B.6.2 wniosku aplikacyjnego. Zgodnie z wymaganiami

Instrukcji wypełniania wniosku, w polu tym wnioskodawca

wykaże i uzasadni powiązanie projektów. Z treści pola musi

wynikać, że wnioskodawca zobowiązuje się zrealizować

projekt z dofinansowaniem EFS w ramach RPOWSL 2014-

2020 powiązany ze wspartą infrastrukturą.

Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego

 Czy wymagane jest dołączenie studium wykonalności

jako załącznika do wniosku?

Studium wykonalności nie jest dokumentem wymaganym

przez Instytucję Zarządzającą RPOWSL. Dokument może

stanowić narzędzie, w celu pozyskania wkładu meryto-

rycznego na potrzeby wypełnienia wnioskoplanu (wniosek

w LSI) – nie należy go zatem dołączać jako załącznika do

dokumentacji aplikacyjnej projektu (dokument ten nie bę-

dzie podlegał weryfikacji formalnej, ani nie będzie stanowił

przedmiotu oceny merytorycznej). Opracowanie studium

wykonalności może natomiast stanowić koszt kwalifikowal-

ny, jeżeli jest to niezbędne do przygotowania dokumentacji

aplikacyjnej i wydatek z tym związany zostanie ujęty przez

wnioskodawcę w harmonogramie finansowym projektu.

Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego

 Jakie zadania w projekcie będzie wykonywać wybrany

Operator?

Operator będzie realizował wszystkie właściwe dla Benefi-

cjenta projektu zadania, ze szczególnym uwzględnieniem:

– przygotowania dokumentacji projektowej (regulamin,

formularze rekrutacyjne itp.);

– działań informacyjno-promocyjnych oraz rekrutacji

uczestników/uczestniczek;

– samodzielnej organizacji lub wykupienia na rynku usług

szkoleniowych wybranych przez uczestników szkoleń;

– rozliczenia projektu zgodnie z umową o jego dofinanso-

wanie.

Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego

 Czy trzeba przygotować projekt zarówno na szkolenia

językowe, jak i komputerowe?

Tak, zgodnie ze szczegółowym kryterium dostępu nr 4

weryfikowanym na etapie oceny merytorycznej, operator/

beneficjent jest zobowiązany do zapewnienia każdemu

uczestnikowi/uczestniczce dostępu do wszystkich (przewi-

dzianych w SZOOP i regulaminie konkursu) form wsparcia.

Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego

 Czy wnioskodawca może realizować szkolenia, czy

tylko pełnić rolę organizatora – tj. np. kierować uczest-

ników na szkolenia do instytucji szkoleniowych, które

realizują określone wsparcie?

Zgodnie z warunkami i procedurami udzielania wsparcia,

określonymi w punkcie 2.2 regulaminów, „Uczestnik projek-

tu po przedstawieniu Operatorowi/Beneficjentowi swoich

potrzeb w zakresie szkoleń dostępnych w projekcie będzie

samodzielnie dokonywał wyboru szkolenia, które realizo-

wać będzie Operator/Beneficjent poprzez wykupienie dla

uczestnika odpowiedniego szkolenia na rynku usług szko-

leniowych lub samodzielną organizację grup szkoleniowych

gromadzących większą liczbę uczestników zgłaszających

potrzebę szkolenia w takim samym zakresie”.

Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego

 Co oznacza zapis, że dany projekt wynika z aktualnego

i pozytywnie zaopiniowanego programu rewitalizacji?

Wynikanie z programu rewitalizacji projektu oznacza wska-

zanie (wymienienie) go wprost w programie rewitalizacji albo

określenie go w ogólnym opisie innych, uzupełniających

rodzajów działań rewitalizacyjnych.

Jeśli podczas oceny wniosku o dofinansowanie oceniający

stwierdzi, że dane przedsięwzięcie nie znajduje się na liście

„podstawowych projektów rewitalizacyjnych” oraz nie

zostało wskazane w zbiorczym opisie innych uzupełniają-

cych rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych (obszarów

tematycznych), należy wskazać, że kryterium to nie zostało

spełnione.

Źródło: Regulamin Konkursu, SZOOP Regionalnego Programu Opera-

cyjnego Województwa Śląskiego

odpowiada

Justyna Bembenek

konsultantka PIFE

Poddziałanie 12.1. Infrastruktura wychowania przedszkolnego

Poddziałanie 11.4.3 Kształcenie ustawiczne