DOBRA PRAKTYKA
21
– Dotychczasowa realizacja projektu udowadnia, że
trafiliśmy nie tylko w zainteresowania uczniów, ale także
potrzeby pracodawców. Wielu z nich deklaruje, że za-
trudni u siebie absolwentów szkoły, ponieważ dysponują
oni już odpowiednimi kwalifikacjami na dane stanowiska
– podkreśla Sylwia Tkocz.
Unijne dofinansowanie pozwoliło nie tylko przygotować
atrakcyjną ścieżkę kształcenia dla uczniów, ale także
zbudować odpowiednią bazę sprzętową szkoły. Pracow-
nie zostały wyposażone w nowoczesny sprzęt (m.in.
komputery, plotery, obrabiarki, urządzenia spawalnicze,
drony, tablety, aparaty fotograficzne) i multimedialne
pomoce dydaktyczne.
– Zakup aparatury był konsultowany z pracodawcami.
Zależało nam na stworzeniu pracowni, które jak naj-
pełniej odwzorowywałyby przestrzeń zakładów pracy.
Dzięki temu uczniowie już na etapie edukacji szkolnej
mają możliwość poznania, jak będzie wyglądać ich przy-
szłe miejsce pracy – podkreśla dyrektor szkoły. – Łączny
koszt zakupów wyniósł ponad 600 tys. zł.
Dodatkowo, w ramach projektu, sami nauczyciele mogą
podnosić swoje kwalifikacje, uczestnicząc m.in. w stu-
diach podyplomowych czy kursach zawodowych.
Dobrywybór
Jednym z uczestników projektu jest dziewiętnastoletni
Jakub Hajok
, uczeń klasy o profilu informatycznym.
W ramach przedsięwzięcia skorzystał z kursów pod-
noszących wiedzę z zakresu technologii informacyjno-
komunikacyjnych. Nauczył się obsługi specjalistycznych
programów informatycznych, a także poznał podstawy
produkcji i montażu filmów, tworzenia animacji kompu-
terowych i witryn internetowych oraz projektowania
aplikacji internetowych.
– Wiedza, którą zdobyłem, to pierwszy krok na drodze
mojej zawodowej kariery informatyka. Dzięki udziałowi
w projekcie utwierdziłem się w przekonaniu, że ścieżka,
którą wybrałem, jest dla mnie odpowiednia. Po ukończe-
niu szkoły zamierzam iść na studia o profilu informatycz-
nym – podkreśla Jakub.
Z udziału w przedsięwzięciu zadowolony jest też jego
kolega z ławki,
Łukasz Siercz
.
– Uważam, że projekt ma wiele zalet. Przede wszystkim
pozwala zdobyć nowe umiejętności przydatne na rynku
pracy. Szukając zatrudnienia, będę miał się już czym
pochwalić przed pracodawcą. Tym bardziej, że zdobyta
wiedza będzie potwierdzona stosownymi certyfikatami
i – co najważniejsze – praktyką – podkreśla.
Projekt „Stawiamy na kompetencje zawodowe” realizo-
wany jest do 31 sierpnia 2019 roku w ramach Poddzia-
łania 11.2.1.
Wsparcie szkolnictwa zawodowego
– ZIT
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa
Śląskiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość przed-
sięwzięcia wynosi ponad 2,8 mln zł, z czego dofinanso-
wanie z UE to kwota ponad 2,7 mln zł.
DW
Zajęcia w pracowniach to czas na twórcze eksperymentowanie i zdobywanie nowych doświadczeń
fot. Dominik Wójcik