Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  21 / 32 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 21 / 32 Next Page
Page Background

DOBRA PRAKTYKA

21

– Dotychczasowa realizacja projektu udowadnia, że

trafiliśmy nie tylko w zainteresowania uczniów, ale także

potrzeby pracodawców. Wielu z nich deklaruje, że za-

trudni u siebie absolwentów szkoły, ponieważ dysponują

oni już odpowiednimi kwalifikacjami na dane stanowiska

– podkreśla Sylwia Tkocz.

Unijne dofinansowanie pozwoliło nie tylko przygotować

atrakcyjną ścieżkę kształcenia dla uczniów, ale także

zbudować odpowiednią bazę sprzętową szkoły. Pracow-

nie zostały wyposażone w nowoczesny sprzęt (m.in.

komputery, plotery, obrabiarki, urządzenia spawalnicze,

drony, tablety, aparaty fotograficzne) i multimedialne

pomoce dydaktyczne.

– Zakup aparatury był konsultowany z pracodawcami.

Zależało nam na stworzeniu pracowni, które jak naj-

pełniej odwzorowywałyby przestrzeń zakładów pracy.

Dzięki temu uczniowie już na etapie edukacji szkolnej

mają możliwość poznania, jak będzie wyglądać ich przy-

szłe miejsce pracy – podkreśla dyrektor szkoły. – Łączny

koszt zakupów wyniósł ponad 600 tys. zł.

Dodatkowo, w ramach projektu, sami nauczyciele mogą

podnosić swoje kwalifikacje, uczestnicząc m.in. w stu-

diach podyplomowych czy kursach zawodowych.

Dobrywybór

Jednym z uczestników projektu jest dziewiętnastoletni

Jakub Hajok

, uczeń klasy o profilu informatycznym.

W ramach przedsięwzięcia skorzystał z kursów pod-

noszących wiedzę z zakresu technologii informacyjno-

komunikacyjnych. Nauczył się obsługi specjalistycznych

programów informatycznych, a także poznał podstawy

produkcji i montażu filmów, tworzenia animacji kompu-

terowych i witryn internetowych oraz projektowania

aplikacji internetowych.

– Wiedza, którą zdobyłem, to pierwszy krok na drodze

mojej zawodowej kariery informatyka. Dzięki udziałowi

w projekcie utwierdziłem się w przekonaniu, że ścieżka,

którą wybrałem, jest dla mnie odpowiednia. Po ukończe-

niu szkoły zamierzam iść na studia o profilu informatycz-

nym – podkreśla Jakub.

Z udziału w przedsięwzięciu zadowolony jest też jego

kolega z ławki,

Łukasz Siercz

.

– Uważam, że projekt ma wiele zalet. Przede wszystkim

pozwala zdobyć nowe umiejętności przydatne na rynku

pracy. Szukając zatrudnienia, będę miał się już czym

pochwalić przed pracodawcą. Tym bardziej, że zdobyta

wiedza będzie potwierdzona stosownymi certyfikatami

i – co najważniejsze – praktyką – podkreśla.

Projekt „Stawiamy na kompetencje zawodowe” realizo-

wany jest do 31 sierpnia 2019 roku w ramach Poddzia-

łania 11.2.1.

Wsparcie szkolnictwa zawodowego

– ZIT

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa

Śląskiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość przed-

sięwzięcia wynosi ponad 2,8 mln zł, z czego dofinanso-

wanie z UE to kwota ponad 2,7 mln zł.

DW

Zajęcia w pracowniach to czas na twórcze eksperymentowanie i zdobywanie nowych doświadczeń

fot. Dominik Wójcik