Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  29 / 32 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 29 / 32 Next Page
Page Background

29

PIFE

Zainteresowani informacjami na temat unijnego wsparcia mogą zgłaszać się do Punk-

tów Informacji Funduszy Europejskich. Pracownicy punktów udzielą informacji związa-

nych z procedurą pozyskiwania unijnych funduszy. Warto skorzystać z tej bezpłatnej

i fachowej pomocy.

KTO PYTA,

MNIEJ BŁĄDZI

 Czy w ramach realizacji jednego projektu dla typu 3,

wsparciem mogą zostać objęte równocześnie szkoły,

których wyniki z egzaminu maturalnego są najsłabsze

oraz te, których wyniki są na wysokim poziomie?

Jest to możliwe, jednak wprowadzenie do projektu dwóch

szkół o innych potrzebach wiąże się z koniecznością opi-

sania/zdefiniowania we wniosku o dofinansowanie dwóch

różnych grup docelowych wraz ze szczegółową ich diag-

nozą. Dlatego łączenie wsparcia dla dwóch różnych szkół,

przy ograniczeniu liczby znaków w LSI, może spowodować

nieczytelność zapisów wniosków, a tym samym oceniają-

cy mogą mieć problemy w rozróżnieniu obu grup oraz ich

potrzeb/oczekiwań w stosunku do zaplanowanych zadań

w projekcie. A to z kolei może się przełożyć na niską ocenę

projektu, gdyż przewidziane wydatki w projekcie nie będą

mieć wystarczającego uzasadnienia w opisie sytuacji grup

docelowych. Tym samym IZ RPO dopuszcza taką możli-

wość, ale jej nie rekomenduje.

Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego

 Czy wkład rzeczowy wniesiony do projektu może

stanowić wkład własny? Czy praca nauczycieli może

być potraktowana jako wkład własny?

Tak, wkład rzeczowy wniesiony do projektu stanowi wkład

własny. Praca nauczycieli może być wniesiona jako wkład

własny, jednakże należy przedstawić metodologię wylicza-

nia wysokości wynagrodzenia nauczyciela wniesionego jako

wkład własny.

Źródło: Regulamin konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego,

Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS

oraz Funduszu Spójności 2014-2020

 Czy kwalifikowalne będzie wsparcie doradcy zawo-

dowego, indywidualne kończące się IPD oraz jako

monitorowanie realizacji IPD?

Wsparcie w postaci doradztwa edukacyjno-zawodowego

może być realizowane w szkołach, w których zdiagnozowa-

no potrzebę zewnętrznego wsparcia w tym zakresie.

Interwencja na rzecz realizacji zewnętrznego wsparcia

szkół w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego musi

być zgodna z warunkami określonymi w Podrozdziale 6.3

Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem

środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze

edukacji na lata 2014-2020 (punkt 5).

Jednocześnie wyjaśniam, że dla uczestników kursów w ra-

mach typów operacji 1-4 nie przewiduje się przygotowania

i realizacji IPD, gdyż uczestnikami są osoby zgłaszające

z własnej inicjatywy chęć kształcenia formalnego (podno-

szenia, uzupełniania kwalifikacji lub ich formalnego potwier-

dzenia) lub uczestniczące z własnej inicjatywy w szkoleniach

i kursach.

Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego,

Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS

oraz Funduszu Spójności 2014-2020 (Opracowano przez Wojewódzki

Urząd Pracy w Katowicach)

 Czy kwalifikowalne będzie wsparcie dla uczestników

w formie stypendium szkoleniowego, wyłącznie dla

osób niepracujących i niezarejestrowanych w PUP?

Realizacja szkoleń jest zgodna z wytycznymi w zakresie rea-

lizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Fun-

duszu Społecznego w obszarze edukacji na lata 2014-2020,

które nie przewidują stypendiów za udział w szkoleniach,

a wyłącznie stypendia za udział w stażach zawodowych,

mających swoje uzasadnienie w podstawie programowej.

Źródło: Regulamin konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego (Opra-

cowano przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach)

Poddziałania 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego

odpowiada

Justyna Fortunka

konsultantka PIFE

Działanie 11.3. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego / Dostosowa-

nie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy

– kształcenie zawodowe osób dorosłych