29
PIFE
Zainteresowani informacjami na temat unijnego wsparcia mogą zgłaszać się do Punk-
tów Informacji Funduszy Europejskich. Pracownicy punktów udzielą informacji związa-
nych z procedurą pozyskiwania unijnych funduszy. Warto skorzystać z tej bezpłatnej
i fachowej pomocy.
KTO PYTA,
MNIEJ BŁĄDZI
Czy w ramach realizacji jednego projektu dla typu 3,
wsparciem mogą zostać objęte równocześnie szkoły,
których wyniki z egzaminu maturalnego są najsłabsze
oraz te, których wyniki są na wysokim poziomie?
Jest to możliwe, jednak wprowadzenie do projektu dwóch
szkół o innych potrzebach wiąże się z koniecznością opi-
sania/zdefiniowania we wniosku o dofinansowanie dwóch
różnych grup docelowych wraz ze szczegółową ich diag-
nozą. Dlatego łączenie wsparcia dla dwóch różnych szkół,
przy ograniczeniu liczby znaków w LSI, może spowodować
nieczytelność zapisów wniosków, a tym samym oceniają-
cy mogą mieć problemy w rozróżnieniu obu grup oraz ich
potrzeb/oczekiwań w stosunku do zaplanowanych zadań
w projekcie. A to z kolei może się przełożyć na niską ocenę
projektu, gdyż przewidziane wydatki w projekcie nie będą
mieć wystarczającego uzasadnienia w opisie sytuacji grup
docelowych. Tym samym IZ RPO dopuszcza taką możli-
wość, ale jej nie rekomenduje.
Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego
Czy wkład rzeczowy wniesiony do projektu może
stanowić wkład własny? Czy praca nauczycieli może
być potraktowana jako wkład własny?
Tak, wkład rzeczowy wniesiony do projektu stanowi wkład
własny. Praca nauczycieli może być wniesiona jako wkład
własny, jednakże należy przedstawić metodologię wylicza-
nia wysokości wynagrodzenia nauczyciela wniesionego jako
wkład własny.
Źródło: Regulamin konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego,
Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS
oraz Funduszu Spójności 2014-2020
Czy kwalifikowalne będzie wsparcie doradcy zawo-
dowego, indywidualne kończące się IPD oraz jako
monitorowanie realizacji IPD?
Wsparcie w postaci doradztwa edukacyjno-zawodowego
może być realizowane w szkołach, w których zdiagnozowa-
no potrzebę zewnętrznego wsparcia w tym zakresie.
Interwencja na rzecz realizacji zewnętrznego wsparcia
szkół w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego musi
być zgodna z warunkami określonymi w Podrozdziale 6.3
Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem
środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze
edukacji na lata 2014-2020 (punkt 5).
Jednocześnie wyjaśniam, że dla uczestników kursów w ra-
mach typów operacji 1-4 nie przewiduje się przygotowania
i realizacji IPD, gdyż uczestnikami są osoby zgłaszające
z własnej inicjatywy chęć kształcenia formalnego (podno-
szenia, uzupełniania kwalifikacji lub ich formalnego potwier-
dzenia) lub uczestniczące z własnej inicjatywy w szkoleniach
i kursach.
Źródło: Regulamin Konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego,
Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS
oraz Funduszu Spójności 2014-2020 (Opracowano przez Wojewódzki
Urząd Pracy w Katowicach)
Czy kwalifikowalne będzie wsparcie dla uczestników
w formie stypendium szkoleniowego, wyłącznie dla
osób niepracujących i niezarejestrowanych w PUP?
Realizacja szkoleń jest zgodna z wytycznymi w zakresie rea-
lizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Fun-
duszu Społecznego w obszarze edukacji na lata 2014-2020,
które nie przewidują stypendiów za udział w szkoleniach,
a wyłącznie stypendia za udział w stażach zawodowych,
mających swoje uzasadnienie w podstawie programowej.
Źródło: Regulamin konkursu, Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego (Opra-
cowano przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach)
Poddziałania 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego
odpowiada
Justyna Fortunka
konsultantka PIFE
Działanie 11.3. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego / Dostosowa-
nie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy
– kształcenie zawodowe osób dorosłych