SENIOR-FON wsparciem dla osób starszych w województwie śląskim
Jednym z priorytetów Województwa Śląskiego jest zapewnienie odpowiedniej jakości usług dla seniorów. Również z RPO WSL 2014-2020 realizujemy projekty wspierające osoby starsze, o czym możecie przeczytać w naszym biuletynie. Zaangażowanie w tego typu inicjatywy jest teraz szczególnie ważne, gdy epidemia COVID-19 jeszcze mocniej ograniczyła możliwości seniorów, dlatego 30 marca 2020 r. wystartowała usługa Śląskiego Telefonu dla Seniora SENIOR-fon, którego operatorem jest Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego.
SENIOR-FON
Usługa spełnia dwie funkcje:
- FUNKCJA TERAPEUTYCZNA – wsparcie emocjonalne, psychologiczne, rozmowa wspierająca, pomoc w przełamaniu poczucia osamotnienia, wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa.
W tym trudnym czasie osamotnienie seniorów, czasami brak wsparcia, czasem bezsilność, dają się we znaki, tej jakże narażonej na niebezpieczeństwo grupie społecznej. SENIOR-fon może okazać się nieocenionym wsparciem w tym zakresie. - FUNKCJA INTERWENCYJNA – dzwoniąc na infolinię SENIOR-fon będzie można zgłosić problem seniora, a właściwi interwenci będą podejmować działania skutecznej koordynacji pomocy dla osób w potrzebie w jej lokalnym środowisku (powiadomią miejscowe służby, sprawdzą ścieżkę pomocy, zainteresują organizacje pozarządowe lub podejmą inne działania adekwatne do sytuacji).
Zgłoś problem seniora
Jeśli znasz osobę starszą, która może potrzebować pomocy, skorzystaj z usługi SENIOR-fonu. Dyżury będą pełnili: psychologowie, terapeuci, pedagodzy, pracownicy socjalni i inni interwenci.