Wymagania dotyczące strony (podstrony) internetowej projektu
2018-08-13 14:06
Zamieszczamy zasady, w oparciu o które powinieneś prowadzić strony internetowe lub podstrony projektów dofinasowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014-2020 (RPO WSL 2014-2020):
- Zadbaj, aby Twój projekt posiadał wyodrębnioną podstronę lub część serwisu internetowego, gdzie zamieszczone będą wszystkie informacje dotyczące projektu, w tym:
- tytuł projektu → przepisz nazwę projektu z wniosku o dofinasowanie;
- nazwa beneficjenta → przedstaw się pełną nazwą;
- źródło finansowania → wskaż fundusz, z którego Twój projekt został współfinansowany, zamieszczając odpowiednie logotypy. Umieść je obowiązkowo na pierwszej stronie, żeby były widoczne bez konieczności przewijania strony;
- okres realizacji → poinformuj, w jakim okresie będziesz realizował swój projekt;
- krótki opis projektu → opisz w przystępny sposób, co i jak planujesz zrealizować;
- zakładane efekty, główne korzyści → napisz, co osiągniesz realizując projekt;
- zdjęcia, filmy, itp. → niech wszyscy zainteresowani zobaczą i usłyszą, co dzieje się w Twoim projekcie.
- Pamiętaj, że gdy realizujesz projekt, który kieruje swoje wsparcie do osób (dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego), np. projekt szkoleniowy, to zadbaj dodatkowo o to, aby informacje były zrozumiałe dla potencjalnych uczestników czyli:
- zakres pomocy → na jakiego rodzaju działania/wsparcie może liczyć uczestnik projektu;
- dla kogo jest projekt → kto się może zgłosić;
- kiedy → (od kiedy do kiedy) można się zgłaszać i na jakiego rodzaju pomoc;
- w jaki sposób można się zgłosić i gdzie;
- dane kontaktowe do osoby, która udzieli informacji i wskazówek;
- jeśli powstał regulamin uczestnictwa w projekcie lub regulamin projektu → zrób wyciąg najważniejszych informacji i zamieść go jako treść na stronie, natomiast cały regulamin załącz jako plik do pobrania.
Ogólne zasady
- Stosuj „prosty język”, czyli przystępne i przystosowane do odbiorcy słownictwo zamiast języka urzędowego.
- Na bieżąco aktualizuj informacje, zwłaszcza te, które dotyczą terminów.
- Przy każdorazowej aktualizacji podaj jej datę.
- Wyróżniaj wszelkie zmiany informacji – tak, aby czytelnik mógł zauważyć, co się zmieniło.
- Dbaj o to, aby linki podawane na stronie były właściwe i kierowały do odpowiednich stron internetowych.
- Jako pliki do pobrania zamieszczaj tylko załączniki, np. formularz zgłoszeniowy, regulaminy, itp.