Obowiązek prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych przez beneficjentów EFS
Przypominamy, że beneficjenci Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) mają obowiązek podejmowania działań informacyjno-promocyjnych.
Kogo dotyczy?
Beneficjenci EFS:
- projektów o wartości dofinansowania krajowego powyżej 500 000 EUR wkładu publicznego,
- Funduszu Dostępności – dla projektów powyżej 50 000 zł
są zobowiązani prowadzić działania zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych.
Wkład publiczny należy rozumieć jako wszystkie środki publiczne w projekcie (tj. środki UE + wkład krajowy).
Wymagane działania
Wymagane działania informacyjne dla beneficjentów EFS to:
- umieszczenie plakatu informacyjnego – m.in. w przypadku realizacji projektów edukacyjnych (debaty, konferencji, seminarium, lekcji, warsztatu lub wykładu),
- zamieszczenie informacji na swojej stronie internetowej, o ile beneficjent ją posiada.
Przy realizacji instrumentów zwrotnych, a także wobec beneficjentów EFS, którzy już realizują swoje projekty, istnieje obowiązek zamieszczania tylko informacji na swojej stronie internetowej (o ile ją posiadają).
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. (wraz z załącznikiem) zawiera szczegółowe wymagania dotyczące prawidłowej informacji na stronie internetowej, opis oraz wzory plakatów oraz innych materiałów informacyjnych.
Rozporządzenie weszło w życie 25 maja 2021 r.