Przejdź do treści głównej
PRZEJDŹ NA NOWĄ STRONĘ
FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ŚLĄSKIEGO
2021-2027

Nowe funkcjonalności w Lokalnym Systemie Informatycznym 2014 dla beneficjentów EFS


2022-08-30 08:16

Zaktualizowaliśmy Lokalny System Informatyczny (LSI 2014) o nowe rozwiązania, które ułatwią pracę i sprawne rozliczanie projektów w systemie.

I. Aktualizacja danych

Po wejściu do sekcji Ankiety trwałości pojawi się komunikat o treści:

Dane kontaktowe proszę na bieżąco aktualizować w systemie LSI2014 w zakładce Kontakty w ramach projektu. Dostęp do kontaktów możliwy jest z poziomu listy projektów, za pomocą przycisku telefonu.

Komunikat ten jest widoczny zarówno w aplikacji, jak i na wydruku PDF w części V. Archiwizacja.

Wizualizacja:

Obraz 1. Komunikat po wejściu do sekcji Ankiety trwałości.Obraz 1. Komunikat po wejściu do sekcji Ankiety trwałości.

Obraz 2. Komunikat umieszczony w części V. Archiwizacja.Obraz 2. Komunikat umieszczony w części V. Archiwizacja.

W kontekście uzupełnianych danych – w części Informacje ogólne wprowadziliśmy zapis o treści:

Status Beneficjenta ustala się zgodnie z Załącznikiem I do Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. U. UE. L. z 2014r. Nr187, str. 1 z późn. zm.).

Za przedsiębiorstwo uważa się każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą bez względu na jego formę prawną. Zalicza się tu w szczególności osoby prowadzące działalność na własny rachunek oraz firmy rodzinne zajmujące się rzemiosłem lub inną działalnością, a także spółki lub stowarzyszenia prowadzące regularną działalność gospodarczą. Okres trwałości projektu powinien być każdorazowo ustalany wyłącznie w oparciu o status Beneficjenta, bez uwzględniania partnera/ów projektu.

Wizualizacja:

Obraz 3. Nowy komunikat w części Informacje ogólne.Obraz 3. Nowy komunikat w części Informacje ogólne.


II. Trwałość projektu i rezultatów

W części I. Trwałość projektu dodaliśmy nowe pytanie:

6. Czy od zakończenia realizacji projektu zaszły zmiany w formie prawnej/strukturze własności Beneficjenta?

W przypadku wyboru odpowiedzi Tak pojawi się pole tekstowe, które należy uzupełnić zgodnie z opisem:

Jeżeli tak, to proszę wskazać scharakteryzować jakich zmian dokonano oraz dołączyć dokumentację potwierdzającą zaistniałe zmiany.

Jeżeli nie zostanie zaznaczona żadna odpowiedź na to pytanie, to w części Podsumowanie pojawi się komunikat blokujący możliwość złożenia ankiety o treści:

I. Trwałość projektu

   • Błąd: Punkt I.6 - należy zaznaczyć odpowiedź

Nowe pytanie i ewentualna odpowiedź będą widoczne na wydruku PDF.

Wizualizacja:

Obraz 4. Nowe pytanie w części I. Trwałość projektu.Obraz 4. Nowe pytanie w części I. Trwałość projektu.

Obraz 5. Komunikat blokujący złożenie ankiety w przypadku braku odpowiedzi na pytanie 6.Obraz 5. Komunikat blokujący złożenie ankiety w przypadku braku odpowiedzi na pytanie 6.

W części II. Trwałość rezultatów zmieniliśmy słowo „zapisami” na „postanowieniami” w treści pytania, które obecnie brzmi:

1. Czy zgodnie z postanowieniami umowy o dofinansowanie projektu Beneficjent zachowuje trwałość rezultatów projektu zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie?

Dodaliśmy również dwie nowe możliwości odpowiedzi na to pytanie. Oprócz dotychczasowych „Tak”, „Nie” i „Częściowo”, możesz teraz odpowiedzieć również: „Zakończono” i „Nie dotyczy”.

Wizualizacja:

Obraz 6. Zmienione pytanie w sekcji II. Trwałość rezultatów oraz nowe opcje odpowiedzi.Obraz 6. Zmienione pytanie w sekcji II. Trwałość rezultatów oraz nowe opcje odpowiedzi.

Ze względu na potrzebę monitoringu wsparcia udzielanego uchodźcom z Ukrainy rozbudowaliśmy formularz wniosku o płatność (WNP).

I. Pomoc dla UA – koszty

W części Koszty limitowane dodaliśmy nowy koszt – Pomoc dla UA – w sekcjach:

  • B.1. Wydatki rzeczywiście poniesione,
  • B.2. Stawki jednostkowe w ramach wydatków rzeczywiście poniesionych.

Wydatki (lub stawki jednostkowe) poniesione w ramach zadania oznaczonego we wniosku o dofinansowanie (WND) jako Pomoc dla UA, są automatycznie oznaczane w WNP jako koszty limitowane w ramach Pomocy dla UA – bez możliwości zmiany.

Wizualizacja:

Obraz 7. Koszt limitowany Pomoc dla UA – oznaczony i bez możliwości zmiany.Obraz 7. Koszt limitowany Pomoc dla UA – oznaczony i bez możliwości zmiany.

Jeżeli zadanie w WND nie zostało oznaczone jako Pomoc dla UA, to nie ma możliwości oznaczenia w WNP wydatku (lub stawki jednostkowej) w ramach tego zadania.

Wizualizacja:

Obraz 8. Koszt limitowany Pomoc dla UA – nieoznaczony i bez możliwości zmiany.
Obraz 8. Koszt limitowany Pomoc dla UA – nieoznaczony i bez możliwości zmiany.

Dodaliśmy kolumnę podsumowującą wszystkie wydatki oznaczone w zadaniu i projekcie jako Pomoc dla UA w sekcjach:

  • B.1. Wydatki rzeczywiście poniesione,
  • B.2. Stawki jednostkowe w ramach wydatków rzeczywiście poniesionych,

    w częściach:

    • Suma dla zadania,
    • Suma dla wszystkich zadań.

Wizualizacja:

Obraz 9. Podsumowanie kosztów oznaczonych w zadaniu i w projekcie jako wydatek limitowany Pomoc dla UA.Obraz 9. Podsumowanie kosztów oznaczonych w zadaniu i w projekcie jako wydatek limitowany Pomoc dla UA.

Jeżeli projekt jest realizowany w ramach naboru dedykowanego pomocy dla Ukrainy, to w sekcji B.3.2. Stawka ryczałtowa widoczne jest automatycznie zaznaczone pole Pomoc dla UA.

Wizualizacja:

Obraz 10. Automatycznie oznaczone pole Pomoc dla UA w sekcji B.3.2. Stawka ryczałtowa.Obraz 10. Automatycznie oznaczone pole Pomoc dla UA w sekcji B.3.2. Stawka ryczałtowa.

Jeżeli projekt jest realizowany w ramach naboru, który nie jest dedykowany pomocy dla Ukrainy, to w sekcji B.3.2. Stawka ryczałtowa pole Pomoc dla UA nie jest widoczne.

W sekcji D.4. Postęp finansowy dodaliśmy wiersz 2.11 podsumowujący automatycznie całość wydatków oznaczonych jako Pomoc dla UA w częściach:

  • B.1. Wydatki rzeczywiście poniesione,
  • B.2. Stawki jednostkowe,
  • B.3. Wydatki rozliczane ryczałtowo.

Wizualizacja:

Obraz 11. Podsumowanie w tabeli D.4 Postęp finansowy wszystkich wydatków oznaczonych w projekcie jako Pomoc dla UA.Obraz 11. Podsumowanie w tabeli D.4 Postęp finansowy wszystkich wydatków oznaczonych w projekcie jako Pomoc dla UA.

Wszystkie opisane zmiany mają swoje odzwierciedlenie w wydruku PDF.


II. Pomoc dla UA – wskaźniki

Dodaliśmy dwa wskaźniki zapewniające możliwość monitorowania danych:

  • Liczba osób, którym udzielono ochrony czasowej w związku z wojną w Ukrainie, objętych wsparciem w programie,
  • Wartość wydatków kwalifikowalnych przeznaczonych na działania mające na celu łagodzenie kryzysu wywołanego wojną w Ukrainie.

Widoczne są w sekcji F.1. Wskaźniki produktu i inne wskaźniki rzeczowe stosowane w celu monitorowania postępów, jeżeli zostaną wybrane w WND.

Aby zachować spójność wskaźnika monitorującego wartość wydatków z danymi finansowymi projektu, wprowadziliśmy dwie walidacje:

1) walidacja sprawdzająca poprawność danych w okresie sprawozdawczym – wartość w:

  • sekcji D.4. Postęp finansowy,
  • wierszu 2.11 Pomoc dla UA,
  • kolumnie Kwota wydatków kwalifikowalnych objętych bieżącym wnioskiem

musi być równa kwocie w:

  • sekcji F.1. Wskaźniki produktu i inne wskaźniki rzeczowe stosowane w celu monitorowania postępów,
  • kolumnie Wartość osiągnięta w okresie sprawozdawczym.

Wizualizacja:

Obraz 12. Kwoty w sekcjach D.4 i F.1, które muszą być takie same dla bieżącego WNP, aby była możliwość jego złożenia.Obraz 12. Kwoty w sekcjach D.4 i F.1, które muszą być takie same dla bieżącego WNP, aby była możliwość jego złożenia.

Jeżeli wartości są niezgodne, to w sekcji Podsumowanie widoczny będzie komunikat blokujący możliwość złożenia WNP o treści:

Błąd: Wartość w Sekcji D.4. Postęp finansowy podsekcja - w tym kategorie podlegające limitom w wierszu „Pomoc dla UA”, w kolumnie „Kwota wydatków kwalifikowalnych objętych bieżącym wnioskiem” winna być równa wartości w Sekcji „F.1. Wskaźniki produktu i inne wskaźniki rzeczowe stosowane w celu monitorowania postępów” dla wskaźnika „Wartość wydatków kwalifikowalnych przeznaczonych na działania mające na celu łagodzenie kryzysu wywołanego wojną w Ukrainie” w wierszu „Ogółem” w kolumnie „Wartość osiągnięta w okresie sprawozdawczym”

2) walidacja sprawdzająca poprawność wprowadzonej wartości od początku trwania projektu – suma wartości w:

  • sekcji D.4. Postęp finansowy,
  • wierszu 2.11 Pomoc dla UA,
  • kolumnach Kwota wydatków kwalifikowalnych od początku realizacji (bez bieżącego wniosku o płatność) oraz Kwota wydatków kwalifikowalnych objętych bieżącym wnioskiem

musi być równa kwocie w:

  • sekcji F.1. Wskaźniki produktu i inne wskaźniki rzeczowe stosowane w celu monitorowania postępów,
  • kolumnie Wartość osiągnięta od początku realizacji projektu.

Wizualizacja:

Obraz 13. Kwoty w sekcjach D.4 i F.1, które muszą być takie same dla bieżącego WNP, aby była możliwość jego złożenia.Obraz 13. Kwoty w sekcjach D.4 i F.1, które muszą być takie same dla bieżącego WNP, aby była możliwość jego złożenia.

Jeżeli wartości są niezgodne, to w sekcji Podsumowanie widoczny będzie komunikat blokujący możliwość złożenia WNP o treści:

Błąd: Suma wartości w Sekcji D.4. Postęp finansowy podsekcja - w tym kategorie podlegające limitom w wierszu „Pomoc dla UA”, w kolumnach „Kwota wydatków kwalifikowalnych od początku realizacji (bez bieżącego wniosku o płatność)” oraz „Kwota wydatków kwalifikowalnych objętych bieżącym wnioskiem” winna być równa wartości w Sekcji „F.1. Wskaźniki produktu i inne wskaźniki rzeczowe stosowane w celu monitorowania postępów” dla wskaźnika „Wartość wydatków kwalifikowalnych przeznaczonych na działania mające na celu łagodzenie kryzysu wywołanego wojną w Ukrainie” w wierszu „Ogółem” w kolumnie „Wartość osiągnięta od początku realizacji projektu”

Wizualizacja:

Obraz 14. Komunikaty blokujące możliwość złożenia WNP w przypadku wprowadzenia błędnych wartości wskaźnika.Obraz 14. Komunikaty blokujące możliwość złożenia WNP w przypadku wprowadzenia błędnych wartości wskaźnika.

Ograniczyliśmy listę słownikową Forma zaangażowania w module Personel projektu (sekcja Personel projektu [stanowiska]). Usunęliśmy formy zatrudnienia wynikające z zawarcia umów cywilnoprawnych, tj.: „Umowa o dzieło" oraz "Umowa zlecenie".

Obecnie w rozwijanej liście Forma zaangażowania dostępne są następujące pozycje:

  • Inna forma zaangażowania,
  • Kontrakt,
  • Oddelegowanie,
  • Samozatrudnienie,
  • Stosunek pracy,
  • Stosunek pracy – dodatek.

Jeżeli w sekcji Personel projektu [stanowiska] wprowadzona była forma zaangażowania personelu, która została usunięta, to można zaktualizować dane. Nie jest to jednak konieczne.

W przypadku zmiany formy zatrudnienia pod polem Forma zaangażowania pojawi się komunikat informujący:

W ramach modułu "Baza personelu" nie ma konieczności wprowadzenia danych dotyczących form zaangażowania "Umowa o dzieło" oraz "Umowa zlecenie". 

Wizualizacja:

Obraz 15. Wygląd sekcji Personel projektu [stanowiska] w sytuacji, gdy lista „Forma zaangażowania” została uzupełniona przed wdrożeniem ograniczenia danych w zakresie umów cywilnoprawnych.Obraz 15. Wygląd sekcji Personel projektu [stanowiska] w sytuacji, gdy lista „Forma zaangażowania” została uzupełniona przed wdrożeniem ograniczenia danych w zakresie umów cywilnoprawnych.

W wydruku PDF dodaliśmy w sekcji B.3.1. Kwota ryczałtowa pole: Rozliczony w poprzednim WNP.

Jeżeli zadanie było rozliczone w poprzednich WNP, to pole przybiera wartość TAK. Jeżeli nie było dotychczas rozliczone lub jest rozliczane w bieżącym WNP, to przybiera wartość NIE.

Wizualizacja:

Obraz 16. Wydruk PDF obrazujący pole „Rozliczony w poprzednim WNP” w sytuacji, gdy zadanie było rozliczone oraz gdy nie było rozliczone w poprzednim WNP.Obraz 16. Wydruk PDF obrazujący pole „Rozliczony w poprzednim WNP” w sytuacji, gdy zadanie było rozliczone oraz gdy nie było rozliczone w poprzednim WNP.

Zmodyfikowaliśmy kalkulator źródeł finansowania, dodając wiersz Dofinansowanie jako sumy oznaczonych „*” wierszy:

* Wkład UE / Środki wspólnotowe / Środki unijne
oraz
* Dysponenci budżetu państwa.

Poprawiliśmy również czytelność kalkulatora poprzez pogrubienie wiersza Wkład własny.

Wizualizacja:

Obraz 17. Widok kalkulatora źródeł finansowania z oznaczonymi zmianami w dotychczasowych wierszach i z dodanym wierszem podsumowującym Dofinansowanie.Obraz 17. Widok kalkulatora źródeł finansowania z oznaczonymi zmianami w dotychczasowych wierszach i z dodanym wierszem podsumowującym Dofinansowanie.

W module PEFS wprowadziliśmy komunikat, który jest widoczny tylko, gdy osoba weryfikująca WNP wprowadziła zmiany danych osób lub/i instytucji objętych wsparciem w projekcie.

Komunikat widoczny jest w górnej części modułu i przypomina o konieczności wykonania analogicznej zmiany przez beneficjenta.

Treść komunikatu:

Z przyczyn merytorycznych, osoba weryfikująca wniosek o płatność dokonała zmian w zakresie danych wykazanych w PEFS po stronie Instytucji. Konieczna jest modyfikacja danych dotyczących Uczestników projektu i/lub Instytucji, zgodnie z otrzymanym pismem informującym o ostatnim zatwierdzeniu wniosku o płatność.

Wizualizacja:

Obraz 18. Komunikat widoczny w module PEFS.Obraz 18. Komunikat widoczny w module PEFS.

Poleć innym:
Facebook G+ Twitter Pint.
Pomóż nam poprawić serwis




Anuluj
Czy treść na tej stronie była pomocna? Zgłoś