Nowe funkcjonalności w Lokalnym Systemie Informatycznym 2014
25 kwietnia 2019 roku zmieniliśmy wniosek o dofinansowanie oraz wniosek o płatność w LSI 2014.
Dbając o aktualność i spójność danych w Lokalnym Systemie Informatycznym, wprowadziliśmy nowe walidacje w formularzu Wniosku o dofinansowanie. Wszystkie poniższe funkcjonalności udostępnione są dla wersji wniosku o dofinansowanie wyższej niż 01 (czyli nie obowiązują dla trwających naborów). W przyszłości planujemy wprowadzić przedmiotowe walidacje także dla pierwszych wersji WND.
Lista nowych walidacji:
1. Profil – pola: nr lokalu i fax
Jeśli w „Profilu” wypełniono nieprawidłowo pola: „Nr lokalu” i/lub „fax” to w sekcji „Podsumowanie” pojawi się komunikat walidacyjny o następującej treści:
A. Pomioty zaangażowane
|
Konieczna jest wtedy korekta „Danych Beneficjenta” w „Profilu” i następnie powrót do edycji wniosku o dofinansowanie zaczynając od sekcji A. Podmioty zaangażowane.
2. Moduł Kontakty
Jeśli w module „Kontakty” nie wskazano osoby/osób do kontaktu w zakresie wniosku o dofinansowanie w ramach realizowanego projektu
to w sekcji „Podsumowanie” pojawi się komunikat walidacyjny następującej treści:
Błąd: Brak osoby wyznaczonej do kontaktów w zakresie wniosku o dofinansowanie. Aby uzupełnić brak należy: 1. Wejść na zakładkę „Projekty” (lewy górny róg programu). 2. Kliknąć w przycisk kontakty. 3. Kliknąć w przycisk dodać pracownika. 4. Uzupełnić wymagane dane i zapisać. |
Konieczne jest uzupełnienie danych osób zaangażowanych w realizację projektu.
3. Źródła finansowania wydatków – Kwota wydatków ogółem
Jeśli w sekcji D.2. Źródła finansowania wydatków w kolumnie Kwota wydatków ogółem zostaną wpisane błędne wartości dotyczące kwot dofinansowania oraz wkładu własnego niespójne z częścią C.2.3.
to w „Podsumowaniu” zaprezentują się następujące komunikaty:
Wniosek zawiera błędy konieczne do obsłużenia! D.2. Źródła finansowania
|
|
Nowe pola w formularzu wniosku o dofinansowanie:
1. Obroty partnera – kwota
W sekcji „A. Podmioty Zaangażowane w realizację projektu w części A.3.4 – Potencjał i doświadczenie partnera” pojawiło się pole: Obroty partnera – kwota
W przypadku braku uzupełnienia pola w sekcji „Podsumowanie” pojawi się następujący komunikat:
A. Podmioty zaangażowane
|
2. Kwota obrotów projektodawcy
W sekcji „B.12. Potencjał Projektodawcy” pojawiło się pole: 12.1.A Kwota Obrotów projektodawcy
W przypadku braku uzupełnienia pola w sekcji „Podsumowanie” pojawi się następujący komunikat:
B.12. potencjał Projektodawcy
|
3. % dofinansowania
W sekcji „C.2. Zakres Finansowy” w przypadku zastosowania w budżecie projektu stawki jednostkowej pojawia się pole: % dofinansowania – pole uzupełniane jest automatycznie przez system.
Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie zostanie w najbliższym czasie zaktualizowana o powyższe walidacje, o czym poinformujemy osobnym komunikatem.
Generator wniosków o płatność
W Generatorze wniosków o płatność wprowadzone zostały blokujące walidacje mające na celu wyeliminowanie często występujących błędów związanych z wypełnianiem części E. Źródła finansowania.
System automatycznie zweryfikuje czy kwota w sekcji D.4. Postęp finansowy w wierszu „Wydatki ogółem”:
jest równa kwocie wskazanej w sekcji E. Źródła finansowania w kolumnie „Kwota wydatków kwalifikowalnych objętych bieżącym wnioskiem o płatność” w wierszu „Suma ogółem w PLN: 1+2+3”:
przy uwzględnieniu dodatkowo dochodu odliczonego od wniosku o płatność, jeśli został wykazany w sekcji A.2.6.:
Jeżeli powyższe warunki nie zostały spełnione (co jest równoznaczne z błędem i koniecznością poprawy), pojawia się komunikat walidacyjny, który blokuje możliwość złożenia wniosku o płatność z błędem:
E. Źródła finansowania
|
Analogiczna walidacja dotyczy również kolumny „Kwota wydatków kwalifikowalnych narastająco od początku realizacji (bez bieżącego wniosku o płatność)” dla ww. wartości i sekcji.
Jeśli warunki nie zostały spełnione dla przedmiotowej kolumny, (co jest również równoznaczne z błędem i koniecznością poprawy) pojawia się komunikat walidacyjny, który blokuje możliwość złożenia wniosku o płatność z błędem:
E. Źródła finansowania
|
Ponadto, aby zapewnić poprawność uzupełnienia danych w zakresie dofinansowania w ramach WNP i wkładu własnego oraz wykluczyć najczęściej zidentyfikowane błędy w tym zakresie, wprowadzono walidację blokującą, która zweryfikuje czy wartość z wiersza w tym dofinansowanie z kolumny Kwota wydatków kwalifikowalnych objętych bieżącym wnioskiem z sekcji D.4. Postęp finansowy:
jest równa sumie danych z wierszy: 1. Dofinansowanie / środki unijne oraz a2. dysponenci budżetu państwa z kolumny: Kwota wydatków kwalifikowalnych objętych bieżącym wnioskiem o płatność z sekcji E. ŹRÓDŁA FINANSOWANIA WYDATKÓW DLA PROJEKTU
przy uwzględnieniu dodatkowo dochodu odliczonego od wniosku o płatność z sekcji A.2.6.
Jeżeli powyższe warunki nie zostały spełnione pojawia się komunikat walidacyjny, który blokuje możliwość złożenia wniosku o płatność z takim błędem:
E. Źródła finansowania
|
Analogiczna walidacja dotyczy kolumny „Kwota wydatków kwalifikowalnych narastająco od początku realizacji (bez bieżącego wniosku o płatność)” dla ww. wartości i sekcji.
E. Źródła finansowania
|
Instrukcja wypełniania wniosku o płatność zostanie w najbliższym czasie zaktualizowana o powyższe walidacje, o czym poinformujemy osobnym komunikatem.
Karta zatwierdzenia wniosku o płatność
W celu ułatwienia Państwu agregowania informacji na temat rozliczonych wniosków o płatność, powstała możliwość pobrania w formie PDF wyniku weryfikacji danego wniosku o płatność – tzw. karty zatwierdzenia.
W zakładce WNP w sekcji Operacje dodany został klawisz Pobierz kartę zatwierdzenia dla wniosków o płatność będących w statusie Zatwierdzony do wypłaty
Po jego wybraniu otrzymujemy plik PDF będący odzwierciedleniem wyniku weryfikacji dotychczas dostępnego z poziomu historii WNP.
Karta zatwierdzenia będzie dostępna zarówno w historii WNP oraz jako plik PDF.
Rejestr postępowań / zamówień i dokumentów
Ponadto rozbudowany został moduł „Rejestr postępowań / zamówień i dokumentów”.
W przypadku uzupełnienia informacji w zakresie „Danych dotyczące zakończonego postępowania / zamówienia” w przypadku uzupełnienia odpowiedzi „Tak” na pytanie: „Czy postępowanie / zamówienie przeprowadzone zostało na podstawie ustawy Prawo Zamówień Publicznych?” zgodnie z poniższym screenem:
Konieczne jest wskazanie informacji w zakresie „planowanej daty otwarcia ofert”.
Uzupełnienie tej informacji jest obowiązkowe i walidowane, a nie wprowadzenie tej informacji uniemożliwi zapis danych w tym module, zgodnie z poniższym: