Home > W numerze > Kampania > Śląskie – wyprzedziliśmy!

Śląskie – wyprzedziliśmy!

A A A

Śląskie – wyprzedziliśmy! 

5 grudnia w klubokawiarni przy Scenie w Malarni Teatru Śląskiego w Katowicach odbyła się konferencja prasowa podsumowująca kampanię informacyjną dot. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. 

Dwie kobiety uśmiechnięte podają rękę mężczyźnie. Wręczają mu dyplom.

Wszystkich przywitała Izabela Domogała, Członek Zarządu Województwa Śląskiego.

– Spotykamy się w wyjątkowym miejscu, w którym kiedyś mieściła się loża masońska, później pracownia teatru, dziś to miejsce dzięki funduszom unijnym odzyskało blask. Za nami trzeci etap kampanii promującej Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego, kilkaset naborów i kilka miliardów złotych zaangażowanych w najlepsze projekty, którymi z przyjemnością się chwalimy. Zachęcam do udziału w kolejnych naborach i do aplikowania o środki unijne, by zmieniać oblicze naszego regionu – mówiła podczas konferencji Izabela Domogała.

Kampania miała charakter regionalny. Zainteresowani mogli uzyskiwać informacje o prowadzonych w ramach RPO WSL naborach z prasy regionalnej oraz z radiowych i telewizyjnych spotów. Do mieszkańców trafiły też broszury informacyjne. Na fanpage’u „Razem Zmieniamy Śląskie” zorganizowano konkurs „Kibicuj z mistrzem rajdowym”. Uczestnicy mieli za zadanie zrobić zdjęcie zachęcające osoby, które starają się o unijne wsparcie i wymyślić hasło zagrzewające do walki o dotację. Nagrody zostały wręczone zwycięzcom właśnie podczas spotkania. Konferencja stanowiła doskonałą okazję do tego, by podsumować stan wdrażania Programu Regionalnego. Małgorzata Staś, dyrektor Wydziału Rozwoju Regionalnego, w swojej wypowiedzi podkreśliła, że mamy już podpisane umowy na ponad 9 miliardów złotych. Pokazała też kilka realizowanych projektów, podkreślając tym samym, że wchodzimy w kolejną fazę realizacji Programu.

O swoich doświadczeniach z realizacji projektu opowiedzieli przedstawiciele firmy Cosmotech, zajmującej się wytwarzaniem elementów z włókna węglowego przy wsparciu funduszy unijnych.Zaprezentowali oni ultralekki wózek inwalidzki, który dzięki wydrukowaniu go w drukarce 3D, może być dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika. Dodatkowo wózek po złożeniu ma wymiary nie większe niż jego koło. Firma Cosmotech to przykład przedsiębiorcy, któremu udało się pozyskać dofinansowanie ze Śląskiego Centrum Przedsiębiorczości i zrealizować niezwykle innowacyjny projekt.

Gościem specjalnym konferencji był Wojciech Chuchała, kierowca rajdowy, który był twarzą całej kampanii i który opowiedział o swoich doświadczeniach w kontakcie z funduszami europejskimi. Na koniec można było spróbować swoich sił i zmierzyć się z nim podczas wyścigu na nowoczesnych symulatorach VR.

Pierwsza kampania promująca RPO w województwie śląskim rozpoczęła się w 2016 roku, a jej hasło brzmiało „Śląskie – ruszamy!”. W następnym roku przyznano kolejne dotacje, a nowa kampania przebiegała pod hasłem „Śląskie – przyspieszamy!”. Hasło tegorocznej akcji stanowi kontynuację wcześniejszych działań promocyjnych.

Powrót do góry