Zobacz, jak oni to robią
Produkcja i dystrybucja sprzętu do rehabilitacji wraz z aparaturą diagnostyczno-pomiarową oraz urządzeń sportowych – to branża, w której specjalizuje się gliwicki Technomex. Firma powstała w 1987 roku, a na jej sukces pracują specjaliści ds. sprzedaży, marketingu i inżynierii biomedycznej. Jej dynamiczny rozwój przyspieszają sprawnie pozyskiwane środki unijne.
Technomex regularnie prezentuje swoje produkty podczas targów.
Cyfrowa inwestycja
Przedsiębiorstwo wielokrotnie i z sukcesem aplikowało o środki w ramach Funduszy Europejskich. Swoją „przygodę” z dofinansowaniami zaczęło jeszcze w czasach, kiedy polscy biznesmeni mieli umiarkowaną wiedzę na temat możliwości aplikowania o pieniądze z Unii, a także procedur z tym związanych.
- Wiele się nauczyliśmy przez te wszystkie lata. Obecnie startujemy w konkursach organizowanych na szczeblach regionalnym i krajowym. Tylko w ciągu ostatniego roku pozyskaliśmy dotacje między innymi na promocję naszych produktów, współpracę na płaszczyźnie B+R oraz rozwój i wsparcie świadczonych usług zdrowotnych i prospołecznych – mówi z dumą Krzysztof Cygoń, dyrektor Działu Badawczo-Rozwojowego Technomex Sp. z o.o. Ostatni zrealizowany w Technomexie projekt zakładał uruchomienie w firmie centralnej bazy danych oraz elektronicznego obiegu dokumentów.
– Jest to jeden z najnowocześniejszych systemów klasy ERP (planowanie zasobów przedsiębiorstwa poprzez integrację wszystkich działów w firmie). Dzięki niemu każdy pracownik ma możliwość pracy mobilnej, ze stałym dostępem do systemu stacjonarnego. Umożliwia nam to skrócenie czasu oczekiwania klientów na towary i usługi oraz łatwiejsze, ale i bardziej zaawansowane, raportowanie pracy, ocenę skuteczności naszych działań oraz szybszą weryfikację jakości wyrobów – mówi Krzysztof Cygoń. Zarząd firmy już widzi pozytywne efekty wprowadzenia projektu w życie:
– Klienci dobrze przyjmują zmiany. Mamy nadzieję, że przedsięwzięcie pozwoli nam wyprzedzić konkurencję – mówi dyrektor.
Zgromadzone doświadczenia sprawiają, że przedsiębiorstwo nadal chce poszukiwać możliwości wsparcia.
– Bez środków unijnych również rozwijalibyśmy nasze technologie, jednak na pewno nie w takim tempie i nie na taką skalę. Każde pozyskane dofinansowanie znacznie zwiększa nasze możliwości, co przekłada się na wzrost obrotów i zapotrzebowania na nasze produkty – zapewnia Krzysztof Cygoń.
Projekt „Wdrożenie systemu informatycznego w celu automatyzacji i optymalizacji procesów biznesowych” realizowany był w ramach Działania 3.3 Technologie informacyjno-komunikacyjne w działalności gospodarczej RPO WSL 2014-2020. Całkowita wartość projektu to ponad 1 mln zł, a dofinansowanie z UE wyniosło 475 tys. zł.
DW
Copyright 2017 © Razem Zmieniamy Śląskie | Logowanie